PROMOTOPromoto Husqvarna v novém
Firmu Promoto není potřeba offroadovým nadšencům více představovat. Představit však zaslouží fungl nová prodejna, která byla otevřena teprve nedávno a nutno dodat, že tím nejlepším způsobem. Formality totiž rychle vzaly za své a všichni s chutí vyrazili prohnat devatenáctkové Husky na připravenou trať kousek za prodejnou.
Akci nejlépe vystihl freestylista Libor Podmol, který s blaženým výrazem na tváři a kelímkovým pivkem v ruce pronesl, že je to přesně jako za starých dobrých časů, kdy se všechno odehrávalo přímo na trati a nikdo se s ničím dvakrát nepáral. Prostě mašiny šly do plných a nejinak tomu bylo s následným „pitným režimem“.
Ale zpět k tomu hlavnímu. Prodejna motocyklů Husqvarna se přestěhovala na novou adresu a nutno dodat, že to je od původní prodejny co by kamenem dohodil. Stará chalupa prošla povedenou rekonstrukcí a dnes nabízí vše, co si prodej žlutomodrých motocyklů žádá. Kromě parádního showroomu je zde servis, ale i obrovský sklad náhradních dílů a příslušenství. Majitel Vláďa Janouš má totiž rád, když je všechno zboží skladem a zákazníci na objednávku nemusí dlouho čekat. Prostorný a dokonale vybavený servis s má pod palcem zkušený „mechána“, kterému pod rukou prošlo tisíce soutěžáků a Husary či Husky by poskládal, i kdyby ho o půlnoc vzbudili.
Moderní prodejna vsadila na čistý severský design a nechává vyniknout především křivkám Husqvaren poslední generace. Na placu je to pochopitelně offroadová přesilovka, ovšem motokrosům a endurům zdatně sekundují silniční modely Vitpilen a nechybí ani nekompromisní závodní supermotardové nářadí FS 450. Samozřejmostí jsou originální doplňky, ale i „racingové“ či civilní oblečení.
Pro Vláďu Janouše a jeho otce znamenají modrožluté mašiny život a motosport snad ještě více. Roku 1995 se firma Promoto stala výhradním dovozcem značky Husaberg a nyní je oficiálním prodejcem značky Husqvarna. Je zajímavé si poslechnout vyprávění, jak týden co týden jezdili do fabriky ve Švédsku a rozmontované motorky vozily osobákem pro zákazníky do Čech.
Stejně tak je fajn slyšet zážitky ze závodění Vladimíra Janouše staršího, který byl členem Trophy týmu, jež roku 1982 vybojoval poslední vítězství pro značku Jawa. Tenkrát jeli na šestidenní v Povážské Bystrici ve složení Zloch, Chovančík (Jawa 500 ccm), Čunderlík (Jawa 250 ccm), Bělský, Janouš (Jawa 175 ccm) a Císař (Jawa 125 ccm). Vladimír Janouš mladší se věnoval enduru jak by smet a když se s ním rozloučil po šestidenní v Jablonci, přesedlal na asfalt a začal se věnovat supermotu.